ترجمه اصطلاحات مهندسی صنایع
محیط تجاری به انگلیسی
business environmentجهانی سازی به انگلیسی
globalization
رتبه بندی استراتژی های تولید در کلاس جهانی
يكي از مهمترين تغييرات به وجود آمده در محيط تجاري قرن 21 ، جهاني شدن است .اصطلاح جهاني شدن به فرايندي اطلاق مي شود كه جهان را فشرده ساخته ، و به شكل گرفتن فضاي يكپارچه و واحد كمك مي کند.امروزه مشتریان خواستار کالاهایی با تنوع بيشتر، كيفيت بالاتر ، هزينه كمتر و خدمات بهتر هستند. سازمان ها بايد به طور مداوم روش ها و چشم اندازهاي جديد را براي پاسخگويي به اين نيازها با رويكرد زمان مناسب و هزينه مقرون به صرفه، توسعه دهند. شركت هايي با قابليت توليد در كلاس جهانی، داراي مجموعه اي از گزينه هاي استراتژيك هستند كه مي توانند به طور مؤثر به محيط هاي پويا و بي ثبات پاسخ دهند. شرکت هایی در اين سطح بايد منابع سازماني خود كه شامل: منابع انساني، مالي،تكنولوژيكي اطلاعاتي است، را به طور كارآمد براي توسعه مزيت هاي رقابتي كه مورد نياز براي بهبود كارايي و بهره وري، بهبود كنترل مديريت، يا توليد محصولات با كيفيت بالا هستند، يكپارچه كنند[1]. یکی از مسایل مهم در دستیابی به تولید کلاس جهانی، تدوین استراتژی های سازمانی سازگار با آن است. بدین منظورلازم است مدیران ماهیت واهمیت استراتژی در سازمان را درک کرده و با تدوین استراتژی ها، آنها را درراستای دستیابی به کلاس جهانی حمایت کنند و متناسب با آن، استراتژی ها روشهای تولیدی مناسب را به کار گیرند. زیرا داشتن یک استراتژی مناسب به سازمان ها این امکان را میدهد که به شیوهای خلاق و نوآور عمل کنند و برای شکل دادن به آینده خود، انفعالی برخورد نکنند. از طرفی استراتژی های مرتبط با تولید در بالا بردن رقابت پذیری سازمان ها نقش اساسی داشته و میتوانند آنها را به معیارهای تولید در کلاس جهانی نزدیک کنند[2]. چون ماهيت و شرط بقاي هر سازمان، در تأمين نيازهاي مشتري است، هر چه كه نيازهاي مشتري در ستاده ها و محصول سازماني خاص متبلور شده باشد،آن سازمان، درمحيط متلاطم امروزي سازماني پايدار تر خواهد بود. پس توجه سازمان نه تنها به قابليت ها و منابع سازماني، بلكه بايد به خواسته مشتري باشد، به گونه اي كه سبب ايجاد يك مزيت رقابتي براي محصول سازماني گردد و از آنجا كه با گسترش سطح رقابت به ويژه رقابت جهاني محصولات موجود در بازارهاي جهاني بر نيازهاي مشتريان داخلي تأثير ميگذارد و مشتريان در درون كشور كالاهايي را مصرف و يا تقاضا مي نمايند كه خواسته هاي آنان را برآورده سازد در صورتي كه محصولات توليدي سازمان هاي داخلي را تأمين ننمايند ، مشتريان از كالاهاي وارداتي استفاده خواهند نمود واين موضوع منجر به فروپاشي شركت هاي يك كشور خواهد شد. بنابراين همه سازمان هاي كشور بايد براي حفظ حيات خود در شرايط امروزي، قابليت رقابت با رقباي خود در سطح جهاني را بدست آورند و به توليد در كلاس جهاني دست يابند تا علاوه بر تأمين نيازهاي مشتريان داخلي ،مطابق با خواسته هاي مشتريان خارجي در سطح جهان پيش روند[3].





برای مطالعه بیشتر در مورد نگارش آکادمیک و نکات مهم به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید.








نظرات و سوالات:
نظرات و پرسشهای قبلی