ترجمه اصطلاحات آموزش
واضح سازی به انگلیسی
clarifyingهدف محور به انگلیسی
purposefulمنحصربه فرد به انگلیسی
uniqueتسهیل کننده به انگلیسی
facilitatorموفقیت تحصیلی به انگلیسی
educational achievementذاتی به انگلیسی
intrinsic
منحصربه فرد به انگلیسی
uniqueتسهیل کننده به انگلیسی
facilitatorموفقیت تحصیلی به انگلیسی
educational achievementذاتی به انگلیسی
intrinsic
موفقیت تحصیلی به انگلیسی
educational achievementذاتی به انگلیسی
intrinsic
انگیزش دانشجویان پرستاری
مطالعه حاضر به واضح سازی مفهوم انگیزش تحصیلی در دانشجویان پرستاری منجر شد. بر اساس یافته های این مطالعه ویژگی های مفهوم انگیزش تحصیلی از نظر دانشجویان پرستاری با ویژگی های معرفی شده در متون مطابقت دارد. بر اساس یافته های این مطالعه ویژگی های انگیزش تحصیلی در دانشجویان پرستاری شامل " فرآیندی درونی، هدف محور، منحصر به فرد، متغیر، متاثر از عوامل درون شخصی و بیرون شخصی، نیروی محرک عملکرد تحصیلی جهت دستیابی به اهداف و تسهیل کننده یادگیری و موفقیت تحصیلی" است. طبق نتایج مروری بر مطالعات، مفهوم انگیزش به صورت یک فرآیند توصیف شده است. در این زمینه Linnebrink و Pintrich(2002) معتقدند که انگیزش با توجه به مدل اجتماعی-شناختی بیش از اینکه یک ویژگی ذاتی دانشجو باشد، فرآیندی در حال تغییر و پیچیده است . همچنین Schunk و همکاران(2008) معتقدند که انگیزش یک محصول نیست بلکه فرآیندی است که از طریق رفتار مشاهده می شود. با توجه به تعریف فرایند که مجموعه فعالیت های متوالی بوده که یک برون داد خاصی را ایجاد می کند و برای ایجاد این برونداد، نیاز به دروندادهای خاصی دارد تا زمینه را برای درست عمل نمودن آن فراهم کند(مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت 1387). به نظر می رسد انگیزش به درستی دارای این ویژگی است؛ بر طبق نتایج این مطالعه، انگیزش دارای پیشایندهایی از قبیل عوامل فردی، اجتماعی، آموزشی، خانوادگی و ویژگی های شغلی می باشد که فعالیت های مبتنی بر هدف را تحریک می کند و در نهایت منجر به بروز برون داد که همان موفقیت تحصیلی است می شود. هدف محور بودن یکی دیگر از ویژگی هایی انگیزش تحصیلی است که هم در مرحله مروری بر مطالعات و هم در مرحله کار در عرصه آشکار شد. در واقع هدف محور بودن انگیزش موجب می شود که کلیه تلاش ها و فعالیت های فرد در یک جهت متمرکز گردد. منحصر به فرد بودن و متغیر بودن انگیزش یکی از ویژگی هایی بود که با تحلیل مصاحبه های دانشجویان به دست آمد. در واقع افراد با صفات شخصیتی مختلف، انگیزه ها و اولویت های مختلفی برای تحصیل دارند. علاوه بر این، انگیزش در یک فرد می تواند تحت شرایط مختلف تغییر کند. دانشجویان ممکن است در یک محیط سطح بالایی از انگیزش را نشان دهند و در محیط دیگر کاملا فاقد انگیزش باشند.





برای مطالعه بیشتر در مورد نگارش آکادمیک و نکات مهم به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید.








نظرات و سوالات:
نظرات و پرسشهای قبلی