چکیده های تصویری در نتایج جستجوی موتورهای جستجو، لیست محتوای آنلاین، و مقالات در وبگاه ScienceDirect نمایش داده می شوند. با این حال معمولا گرافیکال ابسترکت در نسخه چاپی مجله یا فایل PDF مقاله آورده نمی شود.
مزایای چکیده تصویری برای نویسنده
با طراحی چکیده تصویری به خوانندگان خود امکان می دهید که خیلی سریع با جان مایه تحقیق و مقاله شما آشنا شوند. هدف از طراحی گرافیکال ابسترکت، تشویق خواننده به جستجوی بیشتر، تشویق مطالعات میان رشته ایinterdisciplinary
و کمک به خواننده برای یافتن صفحاتی است که مرتبط با علائق آنها است. ×
مطالعاتی که از طریق مشارکت بیش از یک رشته علمی انجام می شود. بیشتر بخوانید
نتایج مطالعات نشان می دهد که مقالات دارای چکیده تصویری، تعداد مراجعان بیشتری دارند، در عین حال حضور بهتری در رسانه های اجتماعی دارند. به طور خاص، وقتی یک چکیده تصویری برای مقاله طراحی می شود، میانگین تعداد خوانندگان مقاله در طول سال دوبرابر مقاله ای است که چکیده گرافیکی ندارد.
نمونه چکیده تصویری یا گرافیکال ابسترکت
راهنمای طراحی چکیده تصویری
بعنوان نویسنده مقاله بایستی یک تصویر غیر کپی و کاملا اوریجینال تهیه کنید که مطالعه انجام گرفته را به خواننده نمایش دهد. چکیده تصویری معمولا بصورت یک فایل مجزا در فرآیند سابمیت مقاله برای مجله ارسال می شود. برای این کار کافی است که گزینه graphical abstract را از منوی صفحه ارسال فایل انتخاب کنید. دقت کنید همانطور که هر مقاله بایستی کاری جدید باشد، چکیده تصویری آن مقاله نیز بایستی جدید و یگانه باشد.نکته: برخی مجلات دستورالعمل خاصی برای طراحی گرافیکال ابسترکت دارند. حتما به راهنمای مجله برای طراحی گرافیکال ابسترکت مراجعه کنید و سپس اقدام به طراحی چکیده تصویری کنید.
به منظور تسهیل جستجوی اینترنتی، چکیده تصویری می بایستی دارای نقطه شروع و نقطه پایان روشنی باشند. به این منظور توصیه می شود که گوشه بالا سمت چپ تصویر نقطه شروع و گوشه پایین سمت چپ بعنوان نقطه پایان در نظر گرفته شود. تلاش کنید که چکیده تصویری تا حد امکان ساده و خالی از عناصر زائد باشد.
مشخصه های یک چکیده تصویری یا graphical abstract
- اندازه چکیده تصویری: گرافیکال ابسترکت بایستی حداقل در اندازه 1328*531 پیکسل (h*w) باشد. همچنین حداقل رزولوشن قابل قبول برای یک چکیده تصویری 300 dpi است. اگر یک تصویر حجیم با اندازه فایل سنگین سابمیت می کنید، از نسبت طول به عرض یکسان استفاده کنید (عرض/ارتفاع = 500/200).
- فونت چکیده تصویری: از جمله فونتهای توصیه شده برای طراحی چکیده تصویری میتوان به Times, Aria, Courier و Symbol اشاره کرد. همچنین اندازه فونت را به شکلی انتخاب کنید که هنگام نمایش چکیده تصویری در قابی با ارتفاع 200 پیکسل، متن چکیده تصویری به راحتی قابل خواندن باشد.
- فرمت چکیده تصویری: فرمتهای توصیه شده برای طراحی چکیده گرافیکی عبارتند از TIFF, EPS, PDF یا فایل MS Office.
- دقت کنید که هیچ متن اضافی، نشانه یا شرح کوتاهی نبایستی به چکیده گرافیکی اضافه شود. هر علامت یا متن بایستی بخشی از چکیده تصویری باشد. از فضای سفید غیر ضروری در طراحی چکیده گرافیکی استفاده نکنید. همچنین نیازی نیست که عبارت Graphical Abstract را در بالای چکیده تصویری اضافه کنید.