کلمات کلیدی و معادل انگلیسی
- کسب و کار الکترونیکی
- e-businesses
- مشتریان الکترونیکی
- e-customers
- ارتباطات
- communications
- ابازارهاي سنتي
- traditional markets
- خریدهای الکترونیکی
- e-shopping
- خریدار و فروشنده
- customer and vendor
- خريدوفروش کالاها
- transactions of goods
- شرکتهای پیشرو
- leading businesses
- خدمات اينترنتي
- Internet-based services
امروزه فروشگاههاي بزرگ به آساني محصولات خود را از طريق الکترونیکی به فروش ميرسانند و شرکتها خرید و فروش و تبادلات پولی خود را از طریق الکترونیکی انجام می دهند. شاخه هاي کسب و کار الکترونیکی به قدری گسترش پیدا کرده که شرکت ها و سازمانها با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن به مبادلات با یکدیگر پرداخته و یا کالاها و خدمات خود را در اختیار مشتریانشان قرار می دهند. نتیجه ي مستقیم تجارت الکترونیکی، پدیدار گشتن گونه ي جدیدي از مشتریان یعنی مشتریان الکترونیکی بوده است. مشتریانی که از اینترنت براي خرید محصولات و خدمات بهره می برند. از طرفی دیگر تجارت الكترونيكي موجب ارتقاي ارتباطات و گشودگي اقتصادي در سطوح ملي و بينالمللي،تغيير روش كسبوكار و تبديل بازارهاي سنتي به شكلهاي جديدتر آن ميشود. مزایای استفاده مشتریان از خریدهای الکترونیکی را میتوان در گسترش دامنه ی كسب و كار ، افزایش فروش و درآمد، کاهش هزینه ها، ارتباط غیر مستقیم میان خریدار و فروشنده، افزایش سرعت انجام امور،كاهش هزینه ها درتبلیغات، بازیابی ارتباط با مشتری و تجّار دیگر دانست که در هر زمان و هرمکانی امکان آن فراهم می شود.
در حال حاضر، گستره وسیعی از خريدوفروش کالاها و خدمات در سراسر دنيا به اين شيوه انجام ميگيرد و بر اساس یافته های به دست آمده بیشتر از نصف درآمدهای شرکتهای پیشرو از طریق فروش الکترونیکی محصولات خود می باشد(کیم و همکاران ، 2010). اما با وجود گسترش روز افزون بكارگيري اينترنت در ايران، تجارت الكترونيكي و خريد اينترنتي رواج كافي نيافته است و استقبال چنداني از سوي مردم جهت خريد محصولات و خدمات بصورت اينترنتي از موسسات و سازمانهايي كه امكانات و تسهيلات اين امر را فراهم نموده اند صورت نميپذيرد.
در حال حاضر، گستره وسیعی از خريدوفروش کالاها و خدمات در سراسر دنيا به اين شيوه انجام ميگيرد و بر اساس یافته های به دست آمده بیشتر از نصف درآمدهای شرکتهای پیشرو از طریق فروش الکترونیکی محصولات خود می باشد(کیم و همکاران ، 2010). اما با وجود گسترش روز افزون بكارگيري اينترنت در ايران، تجارت الكترونيكي و خريد اينترنتي رواج كافي نيافته است و استقبال چنداني از سوي مردم جهت خريد محصولات و خدمات بصورت اينترنتي از موسسات و سازمانهايي كه امكانات و تسهيلات اين امر را فراهم نموده اند صورت نميپذيرد.
It is a common practice among the large stores to provide e-shopping services. Such services are based on electronic transfer of funds. Development of e-businesses has enabled businesses to suplly their services and products in the shortest feasible time and lowest possible costs. A direct effect of e-business is emergence of new group of customers known as e-customers. The term refers to the customers who use the Internet for shopping. On the other hand, e-business facilitates development of communications and economic openness at boath national and international levels; moreover it powers the trend from traditional markets to modern forms. Advantages of e-shopping for customers include development of businesses, higher sale, lower costs, indirect contact between the customer and vendor, faster transaction, lower marketing costs, and reestablishment of customer-vendor relationships with no time and place limitations.
Currently, great deal of transactions of goods and services happens through e-business. The findings showed that more than a half of businesses’ income is from e-business (Kim et al. 2010). However, Iran’s market lags behind the world trend of e-business development so that the public is reluctant to use the Internet-based services provided by the institutes and organizations.
Currently, great deal of transactions of goods and services happens through e-business. The findings showed that more than a half of businesses’ income is from e-business (Kim et al. 2010). However, Iran’s market lags behind the world trend of e-business development so that the public is reluctant to use the Internet-based services provided by the institutes and organizations.