می خوای مقاله برای ژورنال سطح بالا چاپ کنی!
پس یه بار برای ترجمه هزینه کن
نیاز به ویرایش نیتیو با گواهی ویرایش داری
بدون واسطه کارتو به مترجم بسپار
نیاز به رفع مشابهت مقاله داری؟
اولین مرکز تخصصی رفع سرقت ادبی در ایران
گزارش مشابهت Ithenticate ارزان ترین در ایران!
صدور گزارش در کمتر از 15 دقیقه

ترجمه تخصصی سیاسی

بهترین سایت ترجمه تخصصی سیاسی

ترجمه لبخند، بهترین سایت ترجمه تخصصی سیاسی با بیش از ده سال تجربه موفق در زمینه ترجمه تخصصی سیاسی

مترجم تخصصی سیاسی

مترجمان ما با تکیه بر تجربه و تخصص، آماده ارائه ترجمه ای با کیفیت به شما هستند. ترجمه تخصصی سیاسی به صورت مفهومی، دقیق و روان و با توجه به معنای خاص اصطلاحات سیاسی انجام می شود. تمامی ترجمه ها همراه با تضمین کیفیت ارائه می شوند.
 نمونه ترجمه تخصصی سیاسی

ترجمه تخصصی سیاسی فارسی به انگلیسی

ترجمه فارسی به انگلیسی سیاسی کاملا به صورت مفهومی و با نگارش نیتیو انجام می شود. همچنین ترجمه سیاسی فارسی به انگلیسی همراه با ضمانت کیفیت و پذیرش مجله ارائه می شود. ضمانت ترجمه سیاسی فارسی به انگلیسی بدون محدودیت زمانی می باشد.
نمونه ترجمه تخصصی سیاسی

ترجمه تخصصی سیاسی انگلیسی به فارسی

ترجمه تخصصی سیاسی انگلیسی به فارسی ارزان و فوری و در عین حال با کیفیت را از ترجمه تخصصی لبخند بخواهید. ترجمه تخصصصی سیاسی انگلیسی به فارسی توسط مترجم حرفه ای و آشنا با موضوع و اصطلاحات تخصصی انجام می شود.

قیمت ترجمه تخصصی سیاسی - سفارش ترجمه تخصصی سیاسی

محاسبه قیمت

سفارش ترجمه تخصصی سیاسی

لطفا جهت سفارش ترجمه تخصصی سیاسی و تعیین هزینه، فایل خود را ارسال کنید.

ارسال فایل بیشتر

نمونه ترجمه تخصصی سیاسی

صرفا به تعریف لفظی از کیفیت ترجمه تخصصی سیاسی اکتفا نکنید. این حق شما است که قبل از سفارشی ترجمه تخصصی سیاسی از کیفیت ترجمه و روانی آن اطمینان حاصل کنید. ما به این حق شما احترام می گذاریم. در ادامه می توانید نمونه ترجمه تخصصی سیاسی که توسط مترجمان متخصص و با تجربه ما انجام شده اند را مشاهده کنید.
نمونه ترجمه تخصصی سیاسی

جلیقه زردها

جلیقه زردهای فرانسه الگویی برای براندازی دولت ها: در کشور فرانسه، صدها هزار تن از اواسط ماه نوامبر اخیر در قالب جنبش جلیقه زردها دست به مخالفت علیه افزایش مالیات بر سوخت و به طور کل مقابله با هزینه های روزافزون زندگی زده اند. این جنبش نتیجه گریزناپذیر بحران اقتصادی آزاردهنده و ریاضت جانکاهی است که از سوی دولت فعلی فرانسه اعمال شده است. در گیر و دار کاهش ارائه خدمات اجتماعی، افزایش مالیات ها و اعمال دیگر اقدامات ریاضتی، جلیقه زردها تأییدی بودند بر خفقان گریبانگیر کسادی دستمزدها و افزایش دامنه دار هزینه های زندگی برای مردم فرانسه. جنبش در جزیره رئونیون: جنبشی که به انقلاب می ماند در جزیره رئونیون، یکی از نواحی فرادریایی فرانسه، جنبش جلیقه زردها قواره ای بزرگتر و رنگ و بویی رادیکال به خود گرفته است، به گونه ای که دولت مجبور به اعمال سیاست محدودیت در رفت و آمد گردیده است. از آغاز پا گرفتن جنبش، جزیره رئونیون همواره شاهد راهبندان ها و سنگربندی ها بوده است: مسیرهای جاده ای و بندرگاه ها بسته شده اند و مدارس و ادارات نیز تعطیل گردیده اند. بیمارستان ها نیز چندان رونقی ندارند و با این که برخی کسب و کارها در ساعات ابتدایی روز فعالیت دارند اما در مجموع بخش اعظمی از مشاغل به حالت تعطیل درآمده اند. پیوندهای قدرتمند که نشان از یکپارچگی و وحدت دارند در میان تظاهر کنندگان پدیدار شده اند. وجود راهبندهای همیشگی امری معمول شده است و پشتوانه جنبش نیز حمایت های خوب مردمی است. به لطف خدمات شبکه های اجتماعی، معترضین قادر گردیده اند که به سرعت گرد هم آمده و راهبندها و سنگربندی های جدید را به راه بی اندازند. این بحران از دهه 1990 تا کنون در این جزیره بی سابقه بوده است.تاکنون، تقاضاهای جنبش متعدد بوده اند و هنوز دستورالعمل مشخصی از سوی آنها انتشار نیافته است. اهالی جزیره رئونیون هنوز منتظر هستند که دولت نارضایتی های آنها را به رسمیت بشناسد اما تاکنون تنها کاری که دولت کرده است اعزام نیروی پلیس به خیابان ها بوده است.

The yellow vests

France: the yellow vests – how to overthrow the government? In France, hundreds of thousands of people have participated since mid-November in the yellow vests movement to protest against the rise in fuel taxes and, in general, against the ever-increasing cost of living. This movement is the inevitable result of a palpable economic crisis, and the brutal austerity imposed by the current government. Between cuts to social services, tax increases and other austerity measures, the yellow vests testify to the suffocation of the French population given stagnant wages and the continual rise of living costs. Réunion: a movement that looks like a revolution On Réunion Island, the French overseas department, the movement of the yellow vests is especially large and radical, so much so that the government has imposed a curfew. Since the beginning of the movement, the island has been completely blocked; the roads and the harbour are barred, the schools and administrations are closed; the hospitals have been slowed down; and while some businesses are open in the morning, many have been closed altogether. Strong bonds of solidarity have been established among the demonstrators. Barricades are regularly maintained and protected and the movement is supported by a good part of the population. Thanks to social networking services, the protesters are able to assemble quickly and their roadblocks are very mobile. This is the greatest crisis that the island has experienced since the 1990s. So far, the demands of the movement are numerous, and no clear direction has yet been established. Réunionese are waiting for recognition of their grievances by the government, but for now, the state has only responded by sending in the police.
ادامه مطلب

چین و هندوستان

هر دو کشور چین وهندوستان پس از انجام اصلاحات اقتصادی دردهه ی 80 و 90 و افزایش توانمندی های اقتصادی خود به رشد قابل توجهی از توسعه ی اقتصادی در اوایل قرن بیستم دست یافتند .چین با نرخ رشد 11 درصد و هندوستان نیز با نرخ رشد 7 درصد توانستند تا اوایل قرن بیستم خود را به بسیاری از کشورهای برتر اقتصادی دنیا برسانند. چین در سال 2012 توانست علیرغم وجود بحران اقتصادی به دومین قدرت اقتصادی دنیا و اولین قدرت اقتصادی آسیا تبدیل شود و هندوستان نیز در همین سال سومین قدرت اقتصادی آسیا و یازدهمین قدرت اقتصادی جهان شد . چینی ها در زمینه های مربوط به کشاورزی نیز بسیار رشد کردند و هندی ها نیز در زمینه خدمات و IT به سطح قابل توجهی از رشد و توسعه دست یافتند. افزایش توانمندی اقتصادی ، زمینه های بسیج و گسترش قدرت نظامی را برای هر دو کشور فراهم ساخت به نحوی که چین در سال 2012 به سومین قدرت نظامی و هندوستان به چهارمین قدرت نظامی دنیا تبدیل شد .
براین اساس بودجه ی نظامی هر دو کشور در اوایل قرن بیستم همچنان افزایش یافت و جاه طلبی سیاست خارجی هر دو کشور مبتنی بر تلاش هر چه بیشتر جهت افزایش نفوذ در آسیا و بازگشت عظمت گذشته قرار گرفت .اولویت اصلی سیاست خارجی هندوستان و چین در حال حاضر استیلا بر منطقه ی آسیاست .چینی ها معتقدند که سالیان دراز توسط کشورهای اروپایی و ژاپن تحقیر شده اند وامروز زمان آن رسیده که عظمت امپراطوری گذشته را احیا کنند و هندی ها نیز در پی آنند تا در رقابت با چین جلوه ی قدرت خود را در ماورای مرزها نشان دهند .بنابراین تلاش های استیلاجویانه ی هر دو دولت موجب رقابت شدید بین آن ها در آسیا شده است . رقابت بین دو دولت در 2 حوزه ی جغرافیایی داخلی و خارجی و 3 حوزه ی موضوعی شامل سیاسی ، اقتصادی و نظامی صورت گرفته است . علاوه بر حوزه ی داخلی ، رقابت بین دو کشور در جهت تسلط بر آسیا در 4 حوزه ی جغرافیایی خارجی در کلان منطقه آسیا نیز در حال شکل است .این چهار حوزه ی جغرافیایی شامل جنوب و جنوب شرق آسیا، آسیای مرکزی، خاورمیانه، آسیای مرکزی و شرق آسیا.

China and India

China and India currently enjoy great economic growth and development after the economic reforms of the 1980s and 1990s. China with economic growth rate of 11% and India with economic growth rate of 7% managed to emerge as world economic power in the early 21th century. In 2012 and in spite of world economic crisis, China became the 2nd top economic power in the world and the first economic power in Asia. India is now the 3rd largest economy in Asia and 11th largest economy in the world. Chinese have achieved considerable development in agriculture sector and Indian has been successful in IT. Economic progress and empowerment have also powered these countries’ military power, which made China the 3rd military power and India the 4th military power in the world.
Following this trend, the both countries have increased their military budget and following similar policies in their foreign policies, they are striving to expand their power in Asia in the hope of regaining their old age glory. The first priority of China and India in foreign policy is to gain controlling power in Asia. Chinese believe that they have been kept put-down by European countries and Japanese and now it is their turn to reclaim their previous dignity. On the other hand and in competition with Chinese, Indians try to show their power beyond their borders. These policies have triggered competition between the two countries and they keep competing in two geographical fields (domestic and beyond borders) and three thematic fields (economic, politic, and military). Furthermore, in their quest to control Asia, the two countries have entered into four geographical field of competition in Asia. The four fields are South and South East Asia, Central Asia, the Middle East, and East Asia.
ادامه مطلب

ارتش چین

سازماندهی نظامی چین چین هم مانند تمام قدرت های مدرن، سیستم امنیت ملی ساختارمندی دارد که نیروهای آن توسط دامنه گسترده ای از سازمان ها، ساختارهای امنیتی و نیروهای شبه نظامی پشتیبانی می شوند. در حالیکه دکترین استراتژیک چین شرح می دهد که چگونه نیروهای مسلح چین در قرن بیست و یکم مبارزه خواهند کرد، رویکرد نظری آن تصویر جامعی از توانایی PLA برای مبارزه بشکلی که دکترین آن مطالبه می کند، ارائه نمی دهد. بررسی ساختار سازمانی PLA و مدرن سازی نهادی آن به شفاف سازی در مورد توانایی آن برای مبارزه و درک تغییرات در ساختار نیروی هر یک از خدمات منحصربفرد کمک می کند. تغییرات در سازمان نظامی چین-مخصوصا کارکتر، نقش ها و ماموریت های هر یک از اعضای نیروهای امنیتی و نظامی چین – انعکاس دهنده تغییر در جهت مدرنیزاسیون طی دو دهه گذشته هستند. این تغییرات در نیروهای نظامی آن، تجهیزات، صف آرایی و تاکتیک ها بصورت خلاصه در فصول بعد انعکاس داده می شوند. در عین حال، موارد عدم قطعیت نیز در ارزیابی اثربخشی چنین پیشرفت هایی وجود دارد. چین به مدت چند دهه، هیچ جنگ مدرن یا مناقشه جدی نداشته است. این امر ارزیابی این نکته را دشوار می سازد که اگر چنین اصلاحات نهادی گسترده ای در شرایط جنگ انجام می شد، چگونه بر PLA تاثیر می گذاشت. سازماندهی نظامی PLA PLA نیروهای مسلح اصلی چین بوده و به شکل انحصاری تحت کنترل کمیسیون مرکزی نظامی (CMC) می باشد. اگرچه PLA ارتش آزادی بخش خلق نامیده می شود اما شامل چهار شاخه – نیروی زمینی PLA (PLAA)، نیروی دریایی PLA (PLAN)، نیروی هوایی PLA (PLAAF) و از 31 دسامبر 2015، نیروی موشکی PLA (PLARF) - می باشد. علاوه بر این، همانطور که قبلا بحث شد، چین از نیروهای شبه نظامی –بطور اخص، گارد ساحلی- برای پاسداری از آب ها در درون نه منطقه خط چین شده استفاده می کند.

Chinese Army

CHINESE MILITARY ORGANIZATION Like all modern powers, China has a broadly structured national security system in which its forces are supported by a wide range of other organizations, security structures, and paramilitary forces. While China’s strategic doctrine describes how China’s armed forces will fight in the twenty-first century, its theoretical approach does not give a detailed picture of the PLA’s ability to fight as its doctrine demands. Examining the organizational structure of the PLA and its institutional modernization helps clarify its ability to fight and to understand the changes in each individual service’s force structure. The changes in China’s military organization—specifically the character, roles, and missions of each element of Chinese military and security forces—reflect a major shift toward modernization over the last two decades. These shifts are also reflected in its military personnel forces, equipment, deployments, and tactics summarized in the following chapters. At the same time, there still are key uncertainties in assessing the effectiveness of such developments. China has not fought a modern war, or any serious conflict for decades. This makes it difficult to assess how the impact of such widespread institutional reforms would really impact the PLA if it had to operate in a wartime situation. PLA Military Organization The PLA comprises China’s main armed forces and is exclusively under the authority of the Central Military Commission (CMC). Although it is called the People’s Liberation Army, the PLA consists of four services—the PLA Army (PLAA), the PLA Navy (PLAN), PLA Air Force (PLAAF)—and as of December 31, 2015, the PLA Rocket Force (PLARF).1 Additionally, China uses paramilitary forces—in particular, the Coast Guard—to patrol the waters within the ninedash line, as discussed previously.
ادامه مطلب

کاپیتالیسم نوین جهانی

نظام کاپیتالیسم جهان درگیر بدترین بحرانی شده است که طی 500 سال گذشته سابقه ندارد. کاپپیتالیسم جهانی بازسازی بنیادین در چهارچوب جهانی شدن طی چند دهه گذشته را تجربه نموده است و به گونه ای در حال تحول و دگرگونی می باشد که اساساً تفاوت های فاحشی از شکل های نخستین خود دارد. به همین منوال، بحران موجود ویژگی‌هایی را به نمایش گذاشته است که آن را از بحران های اولیه این نظام متمایز ساخته و مخاطراتی را برای انسانیت رقم می‌زند. در صورتی که به دنبال گریز از عقوبت های مخرب و ویرانگر آن باشیم لازم است که هم ماهیت کاپیتالیسم جهانی نوین و هم ماهیت بحران بر آمده از آن را دریابیم . تجزیه و تحلیل های صورت گرفته پیرامون جهانی شدن کاپیتالیستی، الگویی را برای نگاهی موشکافانه تر به مجموعه ای گسترده از فرآیندهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ایدئولوژیکی در این قرن 21 عرضه می کند. ما با پیروی از مارکس می‌خواهیم عمده ی توجهات را متمرکز بر پویایی کاپیتالیسم نماییم تا بحران آن را بیشتر دریابیم.علاوه بر آن ، با در دستور کار قرار دادن چشم انداز کاپیتالیسم جهانی می خواهیم در یابیم که کاپیتالیسم از نقطه نظر کیفی در طول دهه‌های اخیر چگونه تکامل یافته است. بحران نظام یافته ای که با آن مواجه هستیم تکرار رویدادهای نخستین از قبیل رخداد های دهه ۱۹۳۰ و دهه ۱۹۷۰نیست، دقیقا به این علت که کاپیتالیسم اساسا در قرن بیست و یکم رنگ و بوی متفاوتی گرفته است جهانی شدن از لحاظ کیفی دورانی کاملا جدید را در چهارچوب تکامل پیوسته و رو به جلو کاپیتالیسم جهانی به تصویر کشیده است که مشخصه بارز آن دگرگونی ها و تحولات کیفی متعدد در نظام کاپیتالیستی و انبوهی قدرت اجتماعی به شکل نوین است. در همین راستا من چهار بعد منحصر به فرد این دوره را مورد تأکید قرار خواهم داد. نخست، اوج گیری تولید جهانی جدید و افزایش سرمایه فراملی و فراگیر شدن نوعی نظام مالی که در آن همه کشورها و بخش اعظمی از انسان ها با هم یک پارچه شده اند، چه به شکل مستقیم و چه غیر مستقیم

New Global Capitalism

The world capitalist system is arguably experiencing the worst crisis in its 500 year history. World capitalism has experienced a profound restructuring through globalization over the past few decades and has been transformed in ways that make it fundamentally distinct from its earlier incarnations. Similarly, the current crisis exhibits features that set it apart from earlier crises of the system and raise the stakes for humanity. If we are to avert disastrous outcomes we must understand both the nature of the new global capitalism and the nature of its crisis. Analysis of capitalist globalization provides a template for probing a wide range of social, political, cultural and ideological processes in this 21st century. Following Marx, we want to focus on the internal dynamics of capitalism to understand crisis. And following the global capitalism perspective, we want to see how capitalism has qualitatively evolved in recent decades. The system-wide crisis we face is not a repeat of earlier such episodes such as that of the the 1930s or the 1970s precisely because capitalism is fundamentally different in the 21st century. Globalization constitutes a qualitatively new epoch in the ongoing and open-ended evolution of world capitalism, marked by a number of qualitative shifts in the capitalist system and by novel articulations of social power. I highlight four aspects unique to this epoch.1 First is the rise of truly transnational capital and a new global production and financial system into which all nations and much of humanity has been integrated, either directly or indirectly.
ادامه مطلب

خیزش جهانی فاشیزم

بار دیگر بیماری " آلمان سرور همه" به شکلی دیگر در سراسر جهان مسری شده است. این بار در لوای شعارهایی چون" آمریکا را دوباره بزرگ کنیم" یا، ایتالیا را دوباره بزرگ کنیم، اتریش را دوباره بزرگ کنیم، مجارستان را دوباره بزرگ کنیم، برزیل را دوباره بزرگ کنیم و یا اسرائیل را دوباره بزرگ کنیم، نمود یافته است. در واقع خط مشی(یک کشور سرور همه) بهترین شیوه برای توجیه استبداد و ستمگری یک کشور علیه مردمانش است. تهدیدهای پیاپی چه از درون و چه از بیرون که عمدتاً با پشتوانه رسانه های چاپلوس و نوکر ماب دامن زده می شود جوامع را به حاشیه برده و ملت ها را نسبت به اوضاع وخیم حاکم بردبار ساخته و حتی از حضور فراگیر و پر رنگ نیروهای امنیتی چه به شکل نظامی و انتظامی استقبال می نمایند. همواره رژیم های فاشیست مرز بین نیروهای نظامی و انتظامی را مختل می کنند. زمانی که به راحتی می توان مغز ملت ها را با ایده رسوخ دشمن به درون مرزها شستشو داد، پس چرا از نیروهای انتظامی و نظامی علیه خود آنها استفاده نشود؟ روی هم رفته ترس و هراس و پارانویا(همه دشمن پنداری) در زمره قدرتمندترین بردارها برای امپراطوری اُرولی(نوعی امپراطوری که جرج اُرول متصور بود) در مقیاس جهانی که در آن زندگی می کنیم حکمفرما گردیده اند. نئو فاشیست ها خود را با پرچم پوپولیزم و ناسیونالیزم آراسته اند و در نتیجه با فریب و ریاکاری هوادارنشان را متقاعد ساخته اند که قهرمانان مبارزه با فرآیند جهانی شدن، نخبه گرایی و فسادهای حاکم در نظام های سیاسی نئولیبرال هستند. با این وجود در عمل هواداران سرسخت کاپیتالیزم بی رحم و استثمار نظام مند نیروی کار در چارچوب همین کاپیتالیزم هستند. فاشیست ها مشتاقانه از پیوند ناگسستنی جهانی نیروهای نظامی و صنعتی و همچنین استثمار و بهره برداری بی رحمانه منابع از سوی کاپیتالیزم و از طریق فعالیت هایی چون اکتشاف معادن و تخریب جنگل ها حمایت می کنند. از نظر فاشیست ها و درست همانند کاپیتالیست ها، ثروت می بایست در تمرکز شمار اندکی باشد و پول بدون حد و مرز تا فراتر از مرزها نیز در گردش باشد. این در حالی است که مردمان عادی چنین موهبتی را ندارند.

The Global Rise of Fascism

The disease, expressed by the term Deutschland Uber Alles (Germany above all else), was also contagious. It has been repackaged under the thinly concealed Make America — or Italy, Austria, Hungary, Brazil, or Israel — Great Again. The doctrine of one country above all else is, in reality, the best way to justify the tyranny of the State against its own population. Constant threats, external or internal, mostly fabricated and hugely amplified by subservient media, keep societies on edge and make people tolerate or, even worse, embrace an omnipresent security apparatus, either military or police. Fascist regimes always blur the line between military and police. Why not, indeed, be able to deploy your military against your own citizens if you have brainwashed them with the notion of lurking internal enemies? After all, fear and paranoiaare the most powerful vectors of the global Orwellian empire we live in. The neofascists have draped themselves in the flag of populism and nationalism and therefore have disingenuously convinced their supporters that they are the champions of a fight against globalism, elitism, and the corruption of the neoliberal political system. They are, however, fierce proponents of dog-eat-dog capitalism and its abject systematic exploitation of labor. Fascists enthusiastically support the global military-industrial complex as well as capitalism’s senseless exploitation of resources through mining and deforestation. For fascists, just as for capitalists, wealth must be concentrated in fewer hands, and money may circulate across borders without constraint while ordinary people may not.
ادامه مطلب

مولفه های عملکردی نمایندگان مجلس شورای اسلامی

مجلس شورای اسلامی مرکز تصمیم گیری و سیاستگذاری کلان کشور، متشکل از نخبگان سیاسی و اجتماعی که براساس قانون اساسی کشور، با رای مستقیم مردم انتخاب و مرجعی برای قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است. این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های عملکردی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده است که با مطالعه کتابخانه ای و مصاحبه نیمه ساختارمند با خبرگان اجتماعی (20 نفر) مبتنی بر معیار منجر به استخراج دو بُعد (بُعد ایفای نقش و مسئولیت نماینده مجلس و بُعد شایستگی حرفه ای) و 5 مولفه (مولفه قانونگذاری؛ مولفه نظارت؛ مولفه نگرش، اطلاعات، دانش و خرد؛ مولفه شهروند مسئول و تعهد اجتماعی و مولفه مدیریت و رهبری حرفه ای) و 19 شاخص گردید و با استفاده از پرسشنامه اول، حاصل نظرات 50 نفر از خبرگان و آزمون آماری دو جمله ای مورد تائید و ابعاد و مولفه های مستخرج، مبنای تهیه پرسشنامه ارزشیابی عملکرد نمایندگان مجلس دهم استان هرمزگان قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، 519 نفر از خبرگان، نشان می دهد، رابطه معناداری مثبت و قوی بین متغییر شایستگی حرفه ای و متغییر نقش و مسئولیت نمایندگان مجلس وجود دارد و نیز شایستگی حرفه ای نمایندگان، قادر به پیش بینی توانائی ایفای نقش و مسئولیت نمایندگان مجلس را دارد. براین اساس عملکرد نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی استان هرمزگان تحلیل و نتایج نشان از عملکرد نسبتا مناسبی در همه ابعاد و مولفه ها را دارد.

performance dimensions and elements in the representatives in the Islamic Parliament of Iran

The Islamic Parliament of Iran is the center for making decisions and policies at macro level. It is comprised of social and political elites who, according to the constitution, are elected by the direct votes of citizens. The parliament is in charge of legislating and supervising implementation of the legislations. The present paper is an attempt to identify the performance dimensions and elements of the representatives using library review and quasi-structured interviews with social experts (n=20). The interviews yielded two dimensions including ‘playing the role and undertaking the responsibility of a representative’ and ‘professional competence.’ There were also five elements including i) legislation, ii) supervision, iii) attitude, information, knowledge, wisdom, iv) responsible citizen and social liability, and v) professional management and leadership. Additionally, there were 19 indices. Using the primary questionnaire, the opinions of 59 experts and binominal test were confirmed and the obtained elements and dimensions were used to develop the performance assessment questionnaire for representative of the 10th term from Hormozgan Province. Analyzing the data from 519 experts showed a positive, strong, and significant relationship between professional competence and the role and responsibility of representatives. In addition, professional competence of the representatives predicted their ability to fulfill their role and liability as representatives. Based on the findings, the representatives from Hormozgan Province in the 10th term of the parliament had a relatively acceptable performance in terms of all dimensions and elements.
ادامه مطلب
liveChat
×
راه های ارتباط با ما:
×

ترجمه تخصصی لبخند جهت ارائه خدمات و تجربه ای بهتر به شما، از کوکی استفاده می کند.

لطفا با بیان نظر خود ما را در ارتقاء کیفیت این صفحه یاری کنید

میانگین میزان رضایت کاربران 85% آیا مطالب این صفحه برای شما مفید بود؟ happy face unhappy face
نمونه ترجمه آی اس آی ترجمه مقاله مدیریتی ترجمه مقاله حسابداری ترجمه مقاله مهندسی صنایع ترجمه مقاله پزشکی ترجمه مقاله روانشناسی ترجمه مقاله پرستاری ترجمه مقاله بهداشت محیط ترجمه مقاله پریفیوژن قلبی ترجمه مقاله نانو فیزیک ترجمه مقاله نانو فیزیک ترجمه مقاله صنایع غذایی ترجمه مقاله فلسفی ترجمه مقاله ادبی ترجمه مقاله حقوقی ترجمه مقاله تاریخ ادبیات ترجمه مقاله فقهی ترجمه مقاله کشاورزی ترجمه مقاله اقتصادی ترجمه مقاله علوم سیاسی ترجمه مقاله هوش مصنوعی
با ما همراه شوید: اینستاگرام ترجمه لبخند فیسبوک ترجمه لبخند لینکدین ترجمه لبخند تلگرام ترجمه لبخند یوتیوب ترجمه لبخند یوتیوب ترجمه آپارات طراحی و اجرا: خدمات ترجمه لبخند
کلیه حقوق متعلق به دفتر خدمات ترجمه لبخند است.
© 2010-2024
با ما تماس بگیرید:
تلفن ترجمه لبخند02634421844
موبایل ترجمه لبخند09198220164
موبایل ترجمه لبخند 09198385716
ایمیل ترجمه لبخند Labkhand.office@gmail.com