می خوای مقاله برای ژورنال سطح بالا چاپ کنی!
پس یه بار برای ترجمه هزینه کن
نیاز به ویرایش نیتیو با گواهی ویرایش داری
بدون واسطه کارتو به مترجم بسپار
نیاز به رفع مشابهت مقاله داری؟
اولین مرکز تخصصی رفع سرقت ادبی در ایران
گزارش مشابهت Ithenticate ارزان ترین در ایران!
صدور گزارش در کمتر از 15 دقیقه

نمونه ترجمه تخصصی مکانیک سیالات درباره پروانه نیمه مغروق

نمونه ترجمه از فارسی به انگلیسی
ترجمه  مکانیک سیالات

ترجمه اصطلاحات مکانیک سیالات

پروانه نیمه مغروق به انگلیسی

surface piercing propeller

پروانه به انگلیسی

propeller

نیمه مغروق به انگلیسی

surface piercing

پروانه های سوپر کاویتاسیونی به انگلیسی

super cavitating propellers

شناور به انگلیسی

vessels

شناورهای تندرو به انگلیسی

high speed vessels

رانش به انگلیسی

propulsion

نویز به انگلیسی

noise

ارتعاشات به انگلیسی

vibration

به انگلیسی

 ترجمه فارسی

پروانه نیمه مغروق

پروانه نیمه مغروق بعنوان نوع خاصی از پروانه¬های سوپرکاویتاسیونی اغلب به عنوان سیستم های رانشی با بالاترین بازده برای شناورهای تندرو شناخته می¬شوند. ازجمله مهمترین مزایای پروانه¬های نیمه مغروق نسبت به پروانه¬های مغروق میتوان به دستیابی به سرعت¬های بالاتر، افزایش بازده سیستم رانش، کاهش نویز و ارتعاشات، امکان طراحی در ابعاد بزرگتر به دلیل عدم وجود محدودیت در فاصله نوک پره تا بدنه یا بیشینه آبخور و همچنین کاهش خوردگی سایشی سطح پره¬ها به دلیل کاهش و یا فقدان پدیده مخرب کاویتاسیون اشاره کرد. علاوه بر این پروانه¬های نیمه مغروق سبب کاهش قابل توجه در مقاومت ملحقات شناور می شوند. بنابراین قدرت مورد نیاز برای رانش شناورهایی با این نوع پروانه نسبت به شناورهای دارای پروانه های معمولی، کاهش قابل توجهی دارد. با این حال، به علت کارکرد پروانه های نیمه مغروق در شرایط دوفازی، در یک سیکل دورانی، هرپره یک باربه سطح آب برخورد می¬کند که در نتیجه آن نیروی پیش رانش و گشتاور یک پره از صفر به مقدار بیشینه و مجدداً به صفر می رسد و این باعث نوسانی شدن نیروی پیشرانش و گشتاور در پروانه¬های نیمه مغروق میشود. علی¬رغم آن که بیش از یک قرن از شروع استفاده از پروانه¬های دریایی برای رانش شناورها می¬گذرد، تحقیق و بررسی برروی عملکرد آنها یک موضوع بسیار مهم بشمار می¬آید بطوریکه امروزه باتوجه به کاربرد گسترده پروانه¬های نیمه مغروق در محدوده¬ وسیعی از شناورها، دانشمندان سرگرم انجام تحقیقات ومطالعات تجربی وعددی در خصوص این نوع پروانه ها هستند. در گذشته بیشتر مطالعات صورت گرفته بر روی پروانه های نیمه مغروق به علت عدم وجود سیستم¬های نرم افزاری با قدرت پردازش بالا، بر پایه تست¬های تجربی استوار بوده است که از جمله مهمترین آنها میتوان به تحقیقات صورت گرفته توسط Shiba [1]، Hadler و Hecker [2]، Hecker [3]، Rains [4]، Rose و Kruppa [5]، Rose و همکاران [6] و Wang [7] اشاره کرد. در مطالعات مذکور هدف استخراج متوسط زمانی تراست، گشتاور، ممان های خمشی و نیروهای جانبی بوده و در هیچ کدام مقادیر دقیق نیرو و گشتاور استخراج نشدند. از جمله فعالیت های تجربی صورت گرفته برروی پروانه های نیمه مغروق که به تعیین دقیق مقادیر نیرو و گشتاور منجر گردید می توان به مطالعات تجربی Dobay [8]، Olofsson [9]، Szantyr و Miller [10] و Dyson [11]، Dyson و همکاران[12]، Nozawa و Takayama [13] اشاره کرد. در تحقیقات مذکور، علاوه بر تعیین راندمان دینامیکی پروانه¬های نیمه مغروق، نیروهای القایی برروی پره¬ها، شفت، هاب و... نیز استخراج شده¬اند. در برخی دیگر از مطالعات تجربی، اثرات پارامترهای مختلف نظیر گام پروانه، پروفیل پره، زاویه شیب محوری پروانه، عمق غوطه¬وری پروانه و نیز عدد کاویتاسیون بر عملکرد هیدرودینامیکی پروانه نیمه مغروق مورد بررسی قرار گرفته است. در این زمینه میتوان به مطالعات تجربی Ferrando و Scamardella [14و15]، Ferrando ] 16[،Ferrando و همکاران[18و17]، Nozawa و Takayama [19]، Himei و همکاران [20] اشاره کرد.
ترجمه انگلیسی

Surface Piercing propeller

Surface-piercing propellers are specific type of super cavitating propellers that are commonly used as propeller systems with high performance for high-speed vessels. Among the most important advantages of these propellers comparing with fully-submerged propellers is that they can achieve high speeds, improve performance of propulsion system, and decrease noise and vibration. They are suitable for larger scale design since there is no limitation in terms of blade-body distance and maximum draft. Surface-piercing propellers are also featured with lower corrosion thanks to a decrease or lack of the destructive phenomenon of cavitation. Additionally, these propellers considerably decrease appendage drag so that they need a considerably less power to propel vessels comparing with the conventional propellers. However, since surface-piercing propellers function in two-phase condition, each blade enters water once in each rotation cycle so that the thrust and torque of each blade hit maximum level and then become zero. As a results surface-piercing propellers generate oscillating thrust and torque. Despite of being more than one century in operation as marine propellers, there is still a great need for conducting survey of the performance of these propellers. Nowadays and given the wide use of surface-piercing propellers in a wide range of vessels, many scientists are working on numerical and experimental studies on these propellers. In the past and in absence of powerful software systems, studies on surface-piercing propellers were based on experimental tests and among these studies, Shiba [1], Hecker and Hadler [2], Hecker [3], Rains [4], Rose and Kruppa [5], Rose et al. [6], and Wang [7] are notable. These studies were aimed at extracting time-averaged thrust, torque, bending moments, and lateral forces and none managed to extract the accurate value of power and torque. Dobay [8], Olofsson [9], Szantyr and Miller [10], Dyson et al. [12], Nozawa and Takayama [13] are some the experimental studies that tried to calculate accurate force and torque on surface-piercing blades. In addition to dynamic performance, they tried to obtain induced forces on the blades, shafts, hub, and the like. Other experimental studies have focused on the effects of different parameters such as propeller pitch angle, blade profile, shaft inclination angle, propeller immersion depth, and cavitation number on hydrodynamic performance of surface-piercing propellers. Among these studies are Ferrando and Scamardella [14, 15], Ferrando [16], Ferrando et al. [17, 18], Nozawa and Takayam [19], Himei et al. [20] to name a few.

قیمت ترجمه مقاله isi مکانیک سیالات و قیمت ترجمه انگلیسی به فارسی مکانیک سیالات

قیمت ترجمه تخصصی مکانیک سیالات - سفارش ترجمه تخصصی مکانیک سیالات

محاسبه قیمت

سفارش ترجمه تخصصی مکانیک سیالات

لطفا جهت سفارش ترجمه تخصصی مکانیک سیالات و تعیین هزینه، فایل خود را ارسال کنید.

ارسال فایل بیشتر

کانال تلگرام ترجمه لبخند برای مطالعه بیشتر در مورد نگارش آکادمیک و نکات مهم به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید.

لینک های مفید

  • پس از ترجمه چکیده نوبت به ترجمه مقاله آی اس آی میرسد، برای مشاهده نکات آموزشی در زمینه ترجمه آی اس ای به صفحه اموزش نگارش آکادمیک مراجعه کنید.
  • همچنین برای مشاهده نرخ ترجمه آی اس آی و آشنایی بیشتر با مجلات آی اس آی به صفحه ترجمه آی اس آی مراجعه کنید
  • اگر قبلا مقاله خود را ترجمه کرده اید و داور مجله از نظر نگارشی به مقاله ایراد گرفته، می توانید هزینه ویرایش مقالات آی اس آی با کیفیت نیتیو را همراه با نکات آموزشی در ویرایش نیتیو مشاهده کنید.
  • اگر مقاله شما به دلیل ایراد پلاجریزم (دزدی ادبی) مردود شده، جهت آشنایی با دزدی ادبی یا پلاجریزم صفه رفع پلاجریزم بروید
  • رزمه نویسی یکی از مهارتهای افراد موفق و حرفه ای در عصر حاضر است، یک رزومه استاندارد و مطابق با اصول گام اول در کسب شغل مناسب شماست. برای آشنایی با مهارتهای رزومه نویسی به صفحه آموزش رزومه نویسی بروید
liveChat
×
راه های ارتباط با ما:
×

ترجمه تخصصی لبخند جهت ارائه خدمات و تجربه ای بهتر به شما، از کوکی استفاده می کند.

لطفا با بیان نظر خود ما را در ارتقاء کیفیت این صفحه یاری کنید

میانگین میزان رضایت کاربران 89% آیا مطالب این صفحه برای شما مفید بود؟ happy face unhappy face
نمونه ترجمه آی اس آی ترجمه مقاله مدیریتی ترجمه مقاله حسابداری ترجمه مقاله مهندسی صنایع ترجمه مقاله پزشکی ترجمه مقاله روانشناسی ترجمه مقاله پرستاری ترجمه مقاله بهداشت محیط ترجمه مقاله پریفیوژن قلبی ترجمه مقاله نانو فیزیک ترجمه مقاله نانو فیزیک ترجمه مقاله صنایع غذایی ترجمه مقاله فلسفی ترجمه مقاله ادبی ترجمه مقاله حقوقی ترجمه مقاله تاریخ ادبیات ترجمه مقاله فقهی ترجمه مقاله کشاورزی ترجمه مقاله اقتصادی ترجمه مقاله علوم سیاسی ترجمه مقاله هوش مصنوعی
با ما همراه شوید: اینستاگرام ترجمه لبخند فیسبوک ترجمه لبخند لینکدین ترجمه لبخند تلگرام ترجمه لبخند یوتیوب ترجمه لبخند یوتیوب ترجمه آپارات طراحی و اجرا: خدمات ترجمه لبخند
کلیه حقوق متعلق به دفتر خدمات ترجمه لبخند است.
© 2010-2024
با ما تماس بگیرید:
تلفن ترجمه لبخند02634421844
موبایل ترجمه لبخند09198220164
موبایل ترجمه لبخند 09198385716
ایمیل ترجمه لبخند Labkhand.office@gmail.com