می خوای مقاله برای ژورنال سطح بالا چاپ کنی!
پس یه بار برای ترجمه هزینه کن
نیاز به ویرایش نیتیو با گواهی ویرایش داری
بدون واسطه کارتو به مترجم بسپار
نیاز به رفع مشابهت مقاله داری؟
اولین مرکز تخصصی رفع سرقت ادبی در ایران
گزارش مشابهت Ithenticate ارزان ترین در ایران!
صدور گزارش در کمتر از 15 دقیقه

نمونه ترجمه تخصصی روایابی درباره روایایی ابزار تجربه یادگیری-یاددهی

نمونه ترجمه از فارسی به انگلیسی
ترجمه  روایابی

ترجمه اصطلاحات روایابی

یاد گیری به انگلیسی

learning

یاددهی به انگلیسی

teaching

پرسشنامه به انگلیسی

questionnaire

تفکر انتقادی به انگلیسی

critical thinking

روانسنجی به انگلیسی

measuring validity

 ترجمه فارسی

روایایی ابزار تجربه یادگیری-یاددهی

بررسی مداوم روش ها و فرایندهای مرتبط با تقویت و توسعه یادگیری در دانشجویان، از اقدامات مهمی است که موسسات آموزشی و دانشگاهها همواره در این زمینه تحقیقاتی فراوانی انجام می دهند(1, 2). مهمترین بخش این بررسی استفاده از بازخورد دانشجویان در رابطه با فرایندهای یادگیری و یاددهی است(3). در بسیاری از مطالعات اهمیت تمرکز بر ارتباط یادگیری دانشجویان با تجارب آنان در محیط یاددهی و یادگیری مورد تاکید قرار گرفته است(1). ارزیابی تجارب یاددهی-یادگیری می تواند یکی از روشهای موثر در توسعه یادگیری دانشجویان بوده و در این راستا استفاده از اطلاعات آنان بسیار تاثیر گذار است(4). علاوه بر آن، اجزا محیط یاددهی و یادگیری(5) مانند استاد، محیط عاطفی، خصوصیات فردی دانشجویان(6)، تعاملات عاطفی استاد و دانشجویان (7)، تجارب یاددهی و یادگیری دانشجویان و همچنین بازخورد آنان(1) عوامل مهمی هستندکه می توانند با برنامه ریزی و هماهنگی مناسب در راستای ارتقاء کفیت آموزش اثر گذار باشند(2). در همین رابطه مطالعات مختلفی در رشته های گوناگون انجام شده است(4, 7, 8). Netshifhefhe و همکاران معتقدند که ارتقاء کیفیت فرایند یاددهی یادگیری و تدوین تضمین کیفیت تدریس و فرایندها و مراحل یادگیری برای اطمینان از تولید دانش آموختگان مرتبط و مفید از اهمیت زیادی برخوردار است(9). Sequeira بیان می کند دانش و مهارت معلمان در تعامل با فراگیران ساخته می شود در این راستا تعامل موثر معلم و فراگیری و کسب باز خوردهای مناسب از سوی فراگیران در فرایند یاددهی یادگیری عامل مهمی در شکل گیری دانش و مهارت معلمان می باشد(10). با توجه به مطالب ارائه شده می توان بیان نمود که محیط حاکم بر آموزش، عامل تعیین کننده ای در ایجاد انگیزه برای یادگیری است زیرا تقویت رفتارهای مثبت در جهت یادگیری باعث پیشرفت تحصیلی می شود(11). بنابران با ارزیابی تجارب دانشجویان از محیط یادگیری و بخصوص تجارب آنان از فرایند یاددهی و یادگیری می توان اطلاعات مناسبی را در راستای برنامه ریزی مناسب به منظور توسعه و تقویت روش های آموزشی بدست آورد(12). جهت ارزیابی بازخورد و تجارب دانشجویان از محیط یادگیری و بخصوص فرایندهای یادهی یادگیری ابزارهایی در مطالعات مختلف بکار گرفته شده است.(1, 13, 14). یکی از این ابزارها، پرسشنامه تجارب یاددهی- یادگیری Entwistle و همکاران در سال 2003 است که اولین بار در به زبان انگلیسی معرفی شد(12). این پرسشنامه توسط Parpala و همکاران در سال 2013 در کشور فنلاند توسعه داده شده و بعنوان پرسشنامه تعدیل یافته و در قالب دو پرسشنامه معرفی شد(1). در نهایت این پرسشنامه در سال 2007 نیز توسط Utriainenو همکاران تعدیل گردید و دارای سه حیطه محیط یاددهی- یادگیری، رویکرد دانشجویان در یادگیری و تفکر انتقادی می باشد و جمعا 33 آیتم دارد(14). لذا با توجه به اینکه در رابطه با بررسی تجارب یاددهی و یادگیری در ایران پرسشنامه روا و پایایی وجود ندارد. در این پژوهش پرسشنامه Utriainenکه شامل 33سئوال می باشد و تجارب یاددهی و یادگیری را ارزیابی می کند مورد استفاده قرار گرفت. لذا هدف کلی از این پژوهش به دست آوردن روایی و پایایی پرسش نامه تجارب یاددهی و یادگیری در دانشجویان پرستاری است که با ترجمه وروانسنجی آن می توان امیدوار بود ابزار پایا و روایی برای سنجش تجارب یاددهی- یادگیری دانشجویان پرستاری ارائه گردد.
ترجمه انگلیسی

validation of experiences of teaching-learning tool

Continuous examination of the methods and processes of improving and developing learning performance in students is one of the major measures and educational institutes and universities have conducted several studies in this field [1, 2]. The most important part of the examination is to use students’ feedbacks about learning and teaching processes [3]. Several studies have highlighted the importance of the relationship between students’ learning and their experiences in learning and teaching environment [1]. Examining teaching-learning experiences is one of the efficient ways to develop learning is students and it requires using the information provided by students [4]. In addition, the elements of teaching and learning environment [5] such as the teachers, emotional environment, personal specifications of students [6], teacher-student emotional interactions [7], teaching-learning experiences of students, and their feedbacks [1] are the key factors that can improve the quality of education through efficient programming and coordination [2]. Several studies have been carried out in this field in different fields of study [4, 7, 8]. Netshifhefhe et al. argued that improving the quality of teaching-learning process, guaranteeing the quality of teaching, and examining the learning process are highly imperative [9]. Sequeira maintained that teachers’ knowledge and skills are formed through interacting with learners. Efficient interactions between instructor and learner and receiving feedbacks from learners in the teaching-learning process are key factors in the development of knowledge and skills in instructors [10]. Given the above introduction, education environment is a key factor in motivating learning as it boosts positive behaviors in line with learning and eventuates in educational achievement [11]. Thereby, valuable information is attainable through assessing students’ experiences with learning environment and their experiences with teaching-learning process in particular. Such information can be used to develop efficient programs and improve learning methods [12]. Diverse tools are available to examine the feedback and experiences of students of learning environment and teaching – learning process in particular [1, 13, 14]. One of these tools is Entwistle et al.’s (2003) experience of teaching-learning questionnaire (ETLQ), which was first developed in English [12]. The tool was further developed in Finland and introduced as two modified questionnaires [1]. Eventually, the tool was modified further by Utriainen (2007) with three subscales of teaching-learning environment, students’ approach to learning, and critical thinking with 33 items [14]. Taking into account the absence of valid and reliable tool to measure teaching-learning experiences in Iran, the present study is an attempt to measure the psychometrics of Utriainen’s questionnaire with 33 items. Therefore, this study is aimed at measuring the validity and reliability of modified ETLQ for nursing students in Iran.

قیمت ترجمه مقاله isi روایابی و قیمت ترجمه انگلیسی به فارسی روایابی

قیمت ترجمه تخصصی آمار - سفارش ترجمه تخصصی آمار

محاسبه قیمت

سفارش ترجمه تخصصی آمار

لطفا جهت سفارش ترجمه تخصصی آمار و تعیین هزینه، فایل خود را ارسال کنید.

ارسال فایل بیشتر

کانال تلگرام ترجمه لبخند برای مطالعه بیشتر در مورد نگارش آکادمیک و نکات مهم به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید.

لینک های مفید

  • پس از ترجمه چکیده نوبت به ترجمه مقاله آی اس آی میرسد، برای مشاهده نکات آموزشی در زمینه ترجمه آی اس ای به صفحه اموزش نگارش آکادمیک مراجعه کنید.
  • همچنین برای مشاهده نرخ ترجمه آی اس آی و آشنایی بیشتر با مجلات آی اس آی به صفحه ترجمه آی اس آی مراجعه کنید
  • اگر قبلا مقاله خود را ترجمه کرده اید و داور مجله از نظر نگارشی به مقاله ایراد گرفته، می توانید هزینه ویرایش مقالات آی اس آی با کیفیت نیتیو را همراه با نکات آموزشی در ویرایش نیتیو مشاهده کنید.
  • اگر مقاله شما به دلیل ایراد پلاجریزم (دزدی ادبی) مردود شده، جهت آشنایی با دزدی ادبی یا پلاجریزم صفه رفع پلاجریزم بروید
  • رزمه نویسی یکی از مهارتهای افراد موفق و حرفه ای در عصر حاضر است، یک رزومه استاندارد و مطابق با اصول گام اول در کسب شغل مناسب شماست. برای آشنایی با مهارتهای رزومه نویسی به صفحه آموزش رزومه نویسی بروید
liveChat
×
راه های ارتباط با ما:
×

ترجمه تخصصی لبخند جهت ارائه خدمات و تجربه ای بهتر به شما، از کوکی استفاده می کند.

لطفا با بیان نظر خود ما را در ارتقاء کیفیت این صفحه یاری کنید

میانگین میزان رضایت کاربران 86% آیا مطالب این صفحه برای شما مفید بود؟ happy face unhappy face
نمونه ترجمه آی اس آی ترجمه مقاله مدیریتی ترجمه مقاله حسابداری ترجمه مقاله مهندسی صنایع ترجمه مقاله پزشکی ترجمه مقاله روانشناسی ترجمه مقاله پرستاری ترجمه مقاله بهداشت محیط ترجمه مقاله پریفیوژن قلبی ترجمه مقاله نانو فیزیک ترجمه مقاله نانو فیزیک ترجمه مقاله صنایع غذایی ترجمه مقاله فلسفی ترجمه مقاله ادبی ترجمه مقاله حقوقی ترجمه مقاله تاریخ ادبیات ترجمه مقاله فقهی ترجمه مقاله کشاورزی ترجمه مقاله اقتصادی ترجمه مقاله علوم سیاسی ترجمه مقاله هوش مصنوعی
با ما همراه شوید: اینستاگرام ترجمه لبخند فیسبوک ترجمه لبخند لینکدین ترجمه لبخند تلگرام ترجمه لبخند یوتیوب ترجمه لبخند یوتیوب ترجمه آپارات طراحی و اجرا: خدمات ترجمه لبخند
کلیه حقوق متعلق به دفتر خدمات ترجمه لبخند است.
© 2010-2024
با ما تماس بگیرید:
تلفن ترجمه لبخند02634421844
موبایل ترجمه لبخند09198220164
موبایل ترجمه لبخند 09198385716
ایمیل ترجمه لبخند Labkhand.office@gmail.com